A tervezett részletes program:

EGYÉB FONTOS INFORMÁCIÓK ERRŐL AZ UTAZÁSRÓL ITT >>>

1. nap:

Repülés: Budapest - Yangon

Az esti órákban indul repülőgépünk Budapestről. Az éjszakát a repülőgépen töltjük.

2. nap:

Érkezés Yangonba, ismerkedés a várossal

Gépünk az időeltolódás miatt helyi idő szerint délután érkezik meg Yangonba. Yangon, Myanmar legfőbb és egyben legnagyobb városa, bár nem az ország fővárosa. Az Irrawaddy-deltában elterülő, lüktető település kíváló helyszín az akklimatizációra. A repülőtérről egyenesen a szállásunkra megyünk, ahol lepakoljuk csomagjainkat és a nap hátralévő részét már fáradságunk mértékétől függően tölthetjük ki. Pihenhetünk egy kicsit, vagy rögtön elkezdhetünk megismerkedni ezzel az igazán érdekes és pörgő várossal, a helyi szokásokkal, na és a változatos ételkülönlegességekkel. Érdemes azonnal elengedni magunkat és megpróbálni átérezni Yangon speciális, más városokhoz nem fogható hangulatát! :)

3. nap:

Városnézés - Shwedagon Pagoda

Ébredés után egész napos városnézésre indulunk. Gyalogosan vágunk bele először a kínai negyed, majd a több mint 2000 éves Sule Pagoda felfedezésébe, majd egy helyi stílusú ebédet követően még sétálunk egy kicsit Yangoon szép parkjaiban mielőtt megérkezünk a híres Shwedagon Pagodához, ahol több órát is eltöltünk.
Myanmar egyik legfőbb és legszebb nevezetessége valójában egy 96 méter magas pagoda, melyet több mint 60 tonna arany és több ezer drágakő borít. A fő sztúpa körül található számos szentély között mezítláb sétálgathatunk kedvünkre. Miután kigyönyörködtük magunkat visszatérünk szállásunk környékére és közösen vacsorázunk egy jót, valamelyik hangulatos kis kifőzdében.

4. nap:

Napközben: Yangon körvasút, este: utazás az Inle-tóhoz

Különleges kalandra indulunk ma Yangonban. Reggeli után felszállunk a rendkívül lassú, rendkívül régimódi de rendkívül érdekes és a helyiek körében népszerű yangooni körvasútra. Humorosan úgy is fogalmazhatnánk, hogy a Hop-On Hop-Off buszok helyi verziójáról beszélünk. Ez gyakorlatilag egy, a város körül egy nagy körben közlekedő vasútvonal, amelyre ha az ember felszáll és megállás nélkül szeretné megtenni a teljes kört, 3 óra alatt körbeutazhatja a várost. Mi viszont itt-ott leszállunk és meglátogatunk két olyan piacot is, amelynél autentikusabbat nehéz lenne találni. Közben pedig barátkozunk a helyiekkel, a tájjal és nem utolsó sorban a vonaton folyamatosan körbehordozott ételkülönlegességekkel. Délután érünk vissza a szállásunkra, ahonnan egy frissítő zuhany és némi pihenés után először a buszpályaudvarra megyünk, majd onnan éjszakai busszal az Inle-tó felé vesszük az irányt.

5. nap: Inle-tó, Nyaung Shwe

Reggel érkezünk az Inle- tó északi részénél található Nyaung Shwe nevű településre, amely tulajdonképpen a környék felfedezésére induló utazók base camp-jének tekinthető. Megreggelizünk, majd amíg a szállásunk check-in időpontjára várunk, meglátogatjuk a helyi forgalmas piacot. Változatosabbnál változatosabb zöldségek, gyümölcsök, halak és egyéb piaci termékek között bóklászhatunk, amíg végre elfoglalhatjuk szobáinkat és kipihenhetjük az éjszakai utazás fáradalmait.

Délutáni fakultatív program: A közelben található szőlőbirtok meglátogatása kerékpárral, borkóstolás a naplementében.

6. nap: Inle-tó

Egy kiadós reggelit követően kis csónakokkal indulunk Burma egyik legszebb és legérdekesebb tavának a felfedezésére. Lábbal evező halászokat elhagyva jutunk el a vizen úszkáló kézműves műhelyekhez és piacokhoz, a rengeteg paradicsomot termő úszó kertekhez és csodáljuk meg az tavon élők életét. A naplementét még a tóról figyelhetjük meg, majd visszatérünk szállásunkra.

7. nap: Inle-tó és környéke: gyalogos kirándulás

Eddig kerékpárral és hajóval jártuk be a vidéket, ma pedig gyalogosan vágunk bele a még eddig nem látott érdekességek felfedezésébe. Helyi vezetőnk kíséretében kertek és vidéki házak között túrázunk. Ebédünket az egyik falu lakosaival fogyasztjuk el.

8. nap: Inle-tó - Bagan utazás

A mai nap az utazásé. Célunk Bagan híres városa, ahol több ezer pagodát és sztúpát találunk csodálatos összevisszaságban. Késő délután érünk a településre, ahol elfoglaljuk szállásunkat és a nap hátralévő részét pihenéssel és a következő két napra való felkészüléssel töltjük.

9. nap: Bagan

Reggel, kerékpárokkal indulunk ennek a csodálatos környéknek a felfedezésére. Bagan több ezer sztúpája, több tíz négyzetkilométeren szétterülve helyezkedik el. Lehetetlen mindegyiket meglátogatni de a legszebbekhez elbringázunk. Vannak romosabbak, kevésbé romosak, magasabbak, alacsonyabbak de a hangulat egyenlően nyugodt, vidám, felemelő. A templomok között árusokkal, szerzetesekkel, más utazókkal ismerkedünk. A naplementét az egyik legmagasabb sztúpáról nézzük meg, majd visszakerekezünk a szállásunkra és a ránk rakódott por után vacsorázni indulunk.

10. nap: Bagan - szabadnap

A mai napot mindenki kényére-kedvére töltheti. Aki szeretne még több templomot felfedezni, kerékpárral vagy gyalogosan teheti ezt meg, aki pedig inkább léggömbbel szeretne körbenézni, arra is van lehetőség.

11. nap: Bagan - Mandalay utazás, Mandalay városnézés

Ma átutazunk Mandalay-be, Észak-Burma egyik legfontosabb településére. Kora délután érkezünk meg a városba, ahol lerakjuk a hátizsákjainkat és kerékpárral délutáni városnézésre indulunk. A Shwendandaw és a Kuthodaw pagodák meglátogatása után, a Sandamani pagoda érintésével jutunk el Mandalay dombjának lépcsőjéhez, ahol azt megmászva gyönyörű helyszín tárul elénk, amely tökéletesen alkalmas egy újabb naplemente végigkísérésére.

12. nap: Mandalay - Mingun - U Bein-híd

Ma két híres helyszínre látogatunk el. A délelőttöt Mingun-ban, a világ egyik legnagyobb sztúpájának helyszínén töltjük, ahova egy menetrendszerinti hajóval jutunk el. Délután pedig egy kerékpártúra keretében, rizsföldek, vizibivajok és érdekes falvak között tekerve érkezünk meg a gyönyörűséges U Bein hídhoz, utazásunk egyik fénypontjához, ahol szintén megnézzük a különleges naplementét.

13. nap: Napközben: Mandalay-Bangkok utazás, este: éjszakai vonatozás Dél-Thaiföldre

Ma búcsút veszünk Burmától és átmegyünk Thaiföldre, ahol a jól megérdemelt tengerparti pihenésünket fogjuk tölteni. Bangkokig repülünk, ahol megérkezés után egyenesen a központi vasúti pályaudvarra megyünk, majd hálókocsis vonatra szállunk és elindulunk Surat Thani-ba, Dél-Thaiföld egyik legfontosabb közlekedési csomópontjának számító városába a Maláj-félsziget keleti partján. Az éjszakát hálófülkéinkben a vonaton töltjük.

14. nap: Megérkezés Phi-Phi szigetére

Reggel, miután megérkeztünk Surat Thani városába, a vonatot buszra váltjuk és Krabi kikötőjébe utazunk, ahol hajóra szállunk. Célpontunk a térség egyik legszebb természeti látványossága, a Hat Noppharat Thara/Ko Phi Phi Nemzeti Park részét képező Ko Phi Phi két tagból álló szigetcsoportja. A hajóút körülbelül másfél órát vesz igénybe. Egy gyönyörű öbölben kötünk ki, ahol a nagyobb sziget Ko Phi Phi Don legfontosabb települése, Ton Sai található. Nem időzünk a faluban, hanem nehezebb csomagjainkat egy tengerjáró long tail boat-ba rakjuk, mi pedig gyalogosan indulunk a sziget másik oldalán található szállásunk felé. Utunk egy igazi trópusi-szigeteki esőerdőn vezet keresztül. A körülbelül egy órás séta elteltével érkezünk meg a világ szeme elől rejtve fekvő öbölbe, ahol az elkövetkezendő három éjszakánkat töltjük. A kókuszpálmák között közvetlenül a parton elhelyezkedő bungalóink elfoglalása után szabadprogram keretében töltjük a nap hátralévő részét. Kedvünkre úszhatunk a gyönyörű kék vízben, búvárkodhatunk a színesebbnél-színesebb halak között, de akár a közvetlenül a hullámok mosta homokparton cölöpökre épült hangulatos étteremben kipróbálhatjuk Dél-Thaiföld egyik legjellegzetesebb és legízletesebb nemzeti ételét, a Pad-Thai-t is.

15. nap: Ko-Phi-Phi Don - Ko Phi-Phi Leh - "Leonardo di Caprio project"

Reggel egész napos fakultatív hajókirándulásra indulunk Ko Phi Phi Leh-re, a kisebb szigetre. Ez a sziget teljes egészében egy szigorúan védett nemzeti park, település nincs is rajta, így senkitől sem zavartatva tudunk egynapos túrát tenni. Hosszabb rövidebb snorkellezéssel - (békauszonnyal, búvárszemüveggel és légzőpipával történő palack nélküli búvárkodás) - tarkított megállókkal körbehajózzuk a szigetet. Először felkeressük a barlangrajzokkal díszített Viking-barlangot, majd ezt követően a „Beach" (azaz: "A part") című film forgatási helyszínéül szolgáló Maya-öbölbe hajózunk, ahol a moziban már látott körülmények közepette csobbanunk egyet a gyönyörű tengeröbölben, amúgy felüdülésképpen.:) A délután folyamán visszatérünk a főszigetre, ahol sétálgathatunk Ton Sai hangulatos utcácskáin, rövidebb dzsungeltúrát tehetünk a sziget északabbi részein, vagy vacsorázhatunk egyet a tengerparton. Bízvást mondhatjuk, hogy utóbbihoz a világ legromantikusabb tengerparti éttermei közül több is a rendelkezésünkre áll.

16. nap: Koh-Phi-Phi pihenőnap

Ezt a napot a pihenésnek szenteljük. Szabadprogram keretében van lehetőségünk minden tenger vagy dzsungel által nyújtott gyönyör maximális kiélvezésére. Aki nem szeretné a napot csak „simán” napozással tölteni, az búvárkodhat, úszhat, kirándulhat, vásárolhat, vagy csinálhat sok más mindent, a lehetőségek listája hosszú… Az éjszakát a már megszokott bungalóinkban töltjük.

17. nap:

Délelőtt: Phi-Phi, Délután: Krabi – Bangkok

Reggel még fürödhetünk egyet az azúrkék tengerben, majd hajóra szállunk és visszatérünk a szárazföldre. Vérző szívvel a repülőtérre megyünk és felszállunk a Bangkok-ba induló repülőjáratunkra. Érkezés után még utoljára belepillanthatunk a város forgatagába, amint átközlekedünk a nemzetközi reptérre, majd megkezdjük hazafelé tartó repülésünket.

18. nap:

Érkezés Budapestre

A déli órákban érkezünk meg Budapestre, így marad egy kis időnk kipihenni fáradalmainkat, mielőtt elkezdődik a következő, már itthoni hét.

A program kis mértékű változtatásának jogát fenntartjuk.